Çarşamba, Aralık 09, 2015

KİTAP | Küçük Prens deyince


Evet biliyorum. Sürekli bu kitapla ilgili paylaşımlar yapıyorum. Bazen bir sayfasında uzun uzun kalıyor, bir satırın altını çizerken o anki ruh halime ya da o günüme rastlıyorum. Bazen kitaptaki minik kahramanın peşine takılıp hayallerine ortak oluyor bazen ben de onun gibi sıkça soru soruyorum.

Eğer "Küçük Prens"in bana ne ifade ettiğini sorarlarsa ben onu "baş ucu kitabım" diye tanımlarım. Ki sanırım kendi ölçümde en iyi tanımlamamı da bu şekilde yapabilirim. Çünkü baş ucu kitaplarımı hem kütüphanemde hem kendi dünyamda ayrı bir yere koyarım. Her halimi anlayacak bir tane olduğundan en çok beraber olduğumuz akşam saatlarinde pek sessizlik olmaz. Ve genelde onlar konuşur ben dinlerim. 

Gün boyu üzerime vantuz gibi çektiklerimden arınmaya çalışır en hafif halimle, saçımı alelade topladıktan, en rahat pijamalarımı üzerime geçirdikten sonra dizlerimi karnima çeker o anki moduma göre içlerinden birini elime alırım. 


İşte Küçük Prens de o kitaplar içinde benim gizli mabedim, sığınağım. Bu mabette gerçekler sadece bakmasını bildiğinde görünüyor. Eğer temiz bir gözle bakabiliyorsan seni de o temiz gerçekliğine dahil ediyor. Hayallere asla göz devrilmiyor, hiçbiri yüzeysel bir ön yargıyla  "saçma" damgası yemiyor. İçinde çocuk yaşamayan kimsenin tam olarak anlayamayacağı bu kitaba iyi ki "çocuk kitabı" denmiş o yüzden. 

Çünkü başka bir şekilde en çözümsüz sanılanın aslında ne kadar basit olduğunu görmek bu denli kolay ve naif olmazdı. Bazen gardını düşürmek ve şöyle bir soluklanmanın aslında ne kadar gerekli olduğu anlaşılmazdı. Hayal kurup kendi hayatını bunlarla beslemenin seni yalnızlıktan ve tüm o sıkıcı kalıplardan kurtaracağına inanılmazdı.


Ben Küçük Prens sayesinde görüyorum ki ıssız bir çöle bile düşsem bir vaha bulabilirim. Cevap alana dek dilediğim kadar soru sorabilirim. Bulunduğum bir yerden, bir şeyden koparken bir başka yerde eşşiz güzellikte pek çok şey keşfedebilirim. İstediğim şeyi göremediğimde onu kendi baktığım yerde arayabilir kendi bulunduğum yere konuşlandirabilirim.

Siz de böyle bir kitabı baş ucunuza koymaz mısınız? Eğer hala okumadıysanız da hazır yeni yıl yaklaşıyorken yeni seneye ve tüm hayatınıza armağan etmek istemez misiniz?

Herkese çokça sevgiler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder